szerda, június 11

József Attila:

ÉRTED HARAGSZOM, NEM ELLENED

Mikor fölkél a nap,
a sosem haragvók hajától eltéritődik a harmat,
ne bántson téged az én haragom soha, kedves.

Sokszor gondolok nagy futós terekre, ahol lehet el kell majd esnem,
az árbocfaragók árbocokkal jönnek oda tömött sorokban,

és győzvén ott, égnek hajítja hatmillió vasas az ő csengő szívű kalapácsát.
Szerszámok égi viharába
csókjaidat hadd viszem én is el oda kedves.

Észre sem veszed hogy kihúzom magam, mikor a jövőről szólok,
ha akarod, hát csak ama városdaloló győzelem után térek meg hozzád,
vagy majd a pékek összekötik kenyérvető, jó lapátjaikat,
végigfektetnek rajta engem és lehajtott lisztes fővel elhoznak
lassan az ágyadig.

Érted haragszom én, nem ellened,
nosza szorítsd meg a kezem, mellyel magosra tartalak álmaimban,
erősítsen az én haragom, dehogy is bántson, kedves.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

3 megjegyzés:

  1. Szia, nagyon tetszik a lapod? szép idézeteket találtam ...
    Én most olvastam Zimonyi Zitától Az utolsó szerelem hisztériája című verses-regényt. Igazán megdöbbentő és egyszerre szívhez szóló versek vannak benne, egy érett nő szemszögéből kísérhetjük végig a vágy kibontakozását és végül be nem teljesedését.
    Ebböl küldenék Neked 2 idézetet:


    Zimonyi Zita
    (szerelmes elrendelés)

    tudok valamit, amit te gondolni se mersz:
    eleve elrendelve magunk sorstörténetében
    írva mindöröktõl egymásba foglaltattunk,
    fellapozom a rejtjeles, vérrel írt könyvet,
    érintve megfejtem a tetszhalott betûket:
    kihantolom a sugárzó sírból reményeinket,
    felélesztem magunkat szerelmes magunknak,
    hamar elébe futok annak, mi felénk szalad,
    látszatot cserélek, töröm az idõ egyenesét:
    akaratunkon túl enyém leszel, tiéd leszek,
    nem tehetsz semmit, nem tehetek semmit:
    ez mindöröktõl való szerelmes elrendelés


    Zimonyi Zita
    (szerelembe zárva)

    szerelmesen halálos ez a téboly, ez a bűbáj,
    szerelmesen halálos, halálosan szerelmes,
    ismerős és ismeretlen, ravasz rabságba cibál,
    hova önként vágyom, lakatját magamra zárom,
    halálosan szerelmes, szerelmesen halálos mérgét
    elszántan kutatom, kortyolom, habzsolom,
    és a kerek világon semmiért soha nem adom


    KÖSZI: ANNA

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy elküldted ezeket a nagyon szép sorokat. Most megnézem, mit lehet még tudni Zimonyi Zitáról? :)

    VálaszTörlés
  3. Szia, köszönöm a figyelmedet. Máskor is vissza fogok térni.
    Zimonyit pedig tényleg tudom ajánlani, több kötete is van, pl a Vigysztalódás, ha jól tudom a legújabb Az utolsó szerelem hisztériája
    http://www.numero7.com/search.pl?refer_id=&kulcs=product_id&search_string=978963218825X

    VálaszTörlés